T.C. VEZİRKÖPRÜ KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Sayı : E-14159391-903.02.01-29121738 06.08.2021 Konu : 2021 Yaz Tatili Kadrolu Öğretmenlerin Mazerete İlişkin Yer Değişikliği İşlemleri VEZİRKÖPRÜ............................................MÜDÜRLÜĞÜNE İlgi : a) Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği. b) Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğü'nün 03/08/2021 tarihli ve E-28951785 sayılı yazısı. c) 2021 Yaz Tatili Öğretmenlerin Aile Birliği, Sağlık, Can Güvenliği Mazeretleri ve Engellilik Durumu ile Diğer Nedenlere Bağlı Yer Değiştirme Duyurusu. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan kadrolu öğretmenlerin il içi ve iller arası mazerete bağlı yer değiştirmelerine ilişkin başvuruları ve atamaları, ilgi (a) Yönetmelik ile Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğü'nün ve Müdürlüğümüzün web adresinde yayımlanan "2021 Yaz Tatili Öğretmenlerin Aile Birliği, Sağlık, Can Güvenliği Mazeretleri ve Engellilik Durumu ile Diğer Nedenlere Bağlı Yer Değiştirme Duyurusu" doğrultusunda yapılacağı ilgi (b) yazı ile bildirilmiş olup, söz konusu duyurunun ilçenizce tüm öğretmenlere imza karşılığı duyurulması gerekmektedir. Duyuruya göre, mazerete bağlı yer değiştirme başvurularının 1. aşaması 9-13 Ağustos 2021 tarihleri arasında, 2. aşama başvuruları ise 19-23 Ağustos 2021 tarihleri arasında alınacağından öğretmenlerin başvuru ve atamalarına etki edecek MEBBİS Kayıtlarındaki bilgilerinin güncellenmesi önem arz etmektedir. Eğitim Kurumu Müdürlüklerince Alınacak Önlemler; 1-Eğitim Kurumu yöneticileri ilgi (a) Yönetmeliğin ve ilgi (c) Duyuru yazısının bütün maddelerinin titizlikle incelenmesi, ilgililerin görev ve sorumluluklarının imza karşılığı verilerek talimatlandırılması, 2-Söz konusu duyurunun okul ve kurumlarınızda görev yapan tüm öğretmenlere duyurulması, 3-Öğretmenlerin duyuruyu dikkatlice incelemesi, tereddüt oluşması halinde oluşan tereddütlerin öğretmenlerimizin doğrudan Müdürlüğümüze yönlendirilmemesi, 4-İlgi (a) Yönetmelik ve ilgi (c) Duyuru yazısı doğrultusunda başvuruda bulunacak öğretmenlerin MEBBİS bilgilerinin güncellenmesinin sağlanması, 5-Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin "Hizmet puanları" başlıklı 40'ıncı maddesi, 19.06.2020 tarihli ve 31160 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle yeniden düzenlenmiştir. Atamalar tercih ve hizmet puanı üstünlüğüne göre gerçekleştirilecek olup başvuru kayıt işlemi yapıldıktan sonra hizmet puanlarına etki edecek değişiklikler başvuru sistemine yansımayacağından, ilgililerin hizmet puanına etki edecek değişiklikleri yer değiştirme başvurusunu yapmadan önce tamamlamaları gerekmektedir. 6-Başvuruda bulunacak öğretmenlerin mazeret belgelerinde (görev yeri belgesi, vs.) mutlaka il ve ilçe adının belirtilmesi, 7-Aile birliği mazeretine bağlı olarak yer değiştirme başvurusunda bulunacak öğretmenlerden eşi Bağ-Kur'a bağlı olarak çalışanların; a) Bağ-Kur belgesinin yanı sıra, Sosyal Güvenlik Kurumundan geriye dönük 2 yıl içersinde 360 günlük sigortasının bulunduğuna dair bir yazı eklemesi ya da BAĞ-KUR belgesine bu konuda açıklama (onaylı ve mühürlü) yazılması ve başvuru ekranına eklemesi, b) Bağ-Kur borcu olanların, bu borçlarını yapılandırdığına, taksitlendirdiğine ya da ödediğine dair belgeyi mutlaka başvuru ekranına eklemesi, c) Bağ-Kur'lu veya sigortalı olarak çalışanların, 360 günlük çalışma sürelerinin tespit edilmesi amacıyla e-devlet ortamından temin edilen belgelerin, karekodlu olmasına dikkat edilerek, karekodsuz veya barkodu bulunmayan belgelerle başvuru yapanların başvuru evraklarının düzelttirilerek onaylanması, aksi halde bu şekilde yapılan başvurulara onay verilmemesi, 8-Her ikisi de öğretmen olan eşler hariç, aile birliği mazeretine bağlı olarak yer değiştirme başvurusunda bulunacak öğretmenlerin evli olduklarını gösterir Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneğini (e-Devlet'ten barkodlu/karekodlu olarak temin edilebilir) başvuru ekranlarına eklemesi, 9-Mazeret Durumundan Yer Değiştirme başvurusunda bulunacak okul ve kurumlarınızdaki öğretmenlerinin başvurularının, ilgi (c) duyuruya göre dikkatlice incelenmesi, 10-Eksik veya yanlış bilgi/belge ile ya da başvuru ekranında belgeleri okunaklı olmadığı halde başvuruda bulunanların başvurularının reddedilerek, bilgi ve belgeleri söz konusu duyuruya göre uygun olması ve belgelerinin okunaklı olması halinde yeniden başvuruda bulunmalarının sağlanması, aksi takdirde uygun olmayan başvurulara verilen onay işlemlerinin hukuki sonuçlar doğuracağından sorumluluğun bu onayı veren Kurum Müdürlüklerine ait olacağının bilinmesi, 11-MEBBİS Modülünde oluşabilecek yoğunluk ve aksaklıklar nedeniyle müracaatların ve onay/red işlemlerinin son günlere ve son saatlere bırakılmaması, onay/red işlemlerinin başvurunun yapıldığı gün içerisinde tamamlanması, gecikmeye meydan verilmemesi, 12-Red edilmesi gereken başvuruların kesinlikle onaylanmaması, 13-İş ve işlemlerin mesai saatleri dışına sarkacağı düşünülerek, Eğitim Kurumlarında yeterli personel bulundurulması, 14-Başvuruda bulunan/bulunacak öğretmenlerin (MEBBİS Modülünde oluşabilecek herhangi bir aksaklık ya da hata neticesinde bir mağduriyet yaşamaması için) başvuru yaptıktan sonra mutlaka başvurularının onay/red yapılıp yapılmadığını başvuru ve onay işlemlerinin son günü ve saatine kadar takip etmeleri gerekmektedir. İlgi (a) Yönetmelik, ilgi (c) Duyuru yazısı ve açıklamalarımız dışında işlem yapanlar, zamanında onay/red işlemi yapmayanlar, reddedilmesi gereken başvuruyu onaylayanlar hakkında, Bakanlığımızın duyuru yazısının "A.Genel Açıklamalar" başlığının 14. maddesine göre yasal işlem yapılacaktır. Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim. Kasım SÜLÜ Müdür a. Şube Müdürü Ek: Duyuru Yazısı ve Takvim (9 Sayfa) Dağıtım: Tüm Okul ve Kurum Müdürlüklerine