T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / VEZİRKÖPRÜ - Vezirköprü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

KALİTE TETKİK RAPORU

kalite teknik raporu

 

 

 

 

T.C

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

 

 

 

 

 

 

KALİTE TETKİK RAPORU

 

 

 

 

……………………. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

…………./……………

 

 

 

 

 

 

 

KALİTE TETKİK TARİHİ: …………… 2018

 

KALİTE TETKİK RAPORU TESLİM TARİHİ: ……….. 2018

 

 

 

 

 

TETKİK EKİBİ:

 

………………., (Baş Tetkikçi)

………………., (Tetkikçi)

………………., (Tetkikçi)


 

 I. BÖLÜM

 

1.1. KALİTE TETKİKİN AMACI:

 

Kalite tetkik raporunun amacı; …………….. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünce ulusal/uluslararası kabul görmüş kalite standartlarına göre kurumsal performansının ölçülmesi,  öz değerlendirme sürecinin ve kapasitesinin değerlendirilmesidir. Bu rapor;………….Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin eğitim-öğretim sürecine ilişkin hesap verebilirliğin bir parçası olup mesleki ve teknik eğitimin ilgili tüm taraflarını bilgilendirme ve aynı zamanda okulun sürekli gelişimini destekleme amacı gütmektedir.

 

1.2. OKUL PROFİLİ

 

Okul/Kurum İletişim Adresi

(Tel/Fax/e-posta)

 

Okul/Kurum Kodu

 

Eğitim Verilen Alan/Dal

 

Öğrenci Sayısı

 

Personel Sayısı

(Öğretmen, Müdür/Müdür Yardımcısı, Şef, Memur, Tekniker/Teknisyen vd.)

 

Kalite Güvence Deneyimi

 

Tetkik Tarihi

 

Tetkik Raporu Teslim Tarihi

 

Tetkik Ekibi

 

Diğer

 

 

1.3. KALİTE TETKİKİNİN KAPSAMI

 

………..Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin kalite tetkikinde aşağıda verilen standart alanlar altında geliştirilen ölçütlerin karşılanıp karşılanmadığı kanıt temelli olarak değerlendirilmiştir.

 

1. Okul/Kurum Yönetimi;

2. İnsan Kaynakları Yönetimi

3. Eğitim-Öğretim

4. Belgelendirme İçin Ölçme – Değerlendirme

5. Öğrencilerin Yönetimi

6. Tesisler ve Ekipman

7. Bilgi Yönetimi

8. Sağlık ve Güvenlik

9. Eşit Fırsatlar

Buna ek olarak okulun öz değerlendirme kapasitesi aşağıda verilen bileşenler kapsamında kanıt temelli olarak değerlendirilmiştir. Öz değerlendirme rapor ve eylem planları kalite tetkikinde kanıt dokumanlar arasında da kullanılmıştır.

 

Liderlik (Eğitim Yönetimi)

Strateji (Eğitim Faaliyetlerinin Planlanması)

Personel (Yöneticiler, eğitimciler ve destek personeli)

Ortaklıklar ve Kaynaklar 

Süreçler, Ürünler ve Hizmetler

Öğrenci Çıktıları

Personel Çıktıları

Ortaklık Çıktıları

Kurumsal Çıktılar 

 

1.4. KALİTE TETKİK SÜRECİNİN YÖNETİMİ

 

……………Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin kalite tetkiki …….., …… ve ……. oluşan tetkik ekibince ………sayı ve ….tarihli Makam Onayı ile ………….. tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Kalite tetkiki ve okulun öz değerlendirme kapasitesinin değerlendirilmesi, Öz Değerlendirme Rehberi ve Kalite Yönetim Standartları Referans ve Rehber Kılavuzu temel alınarak yapılmıştır.  Bu kılavuzlar http://ozdegerlendirme.meb.gov.tr adresinde yayınlanmakta ve sık sık güncellenmektedir.

 

Tetkik ekibi ………………tarihleri arasında aşağıda verilen tetkik programı doğrultusunda tetkiki tamamlamıştır. Ekip, tetkik sürecinde elde edilen bulguları birlikte değerlendirmiş ve değerlendirme neticesinde tespit edilen iyileştirmeye/geliştirmeye açık alanlara ilişkin faaliyet önerilerinde bulunmuştur. Tetkik ekibi, okul yönetimi, alan şefleri, genel bilgi dersi zümre başkanları, öğrenci temsilcileri, veli temsilcileri, sektör temsilcileri vb. grup ve bireylerce toplantı yapılmıştır. Bunun yanı sıra atölye, laboratuvar, derslik, okul tesis ve eklentileri kontrol edilmiştir. Ayrıca 1.4.2.’de verilen kanıt dokümanlarla da yerinde incelemeler sürecinde elde edilen tetkik bulguları desteklenmiştir.

 

1.4.1. Tetkik Programı

 

Kalite tetkiki yapılacak mesleki ve teknik eğitim okul/kurumun özelliğine göre (alan, dal sayısı, bina, tesis ve eklentilerin büyüklüğü, öğrenci sayısı, personel sayısı vb.) 2-3 günlük bir tetkik programı oluşturur.

Tetkik programının hazırlanması, tetkik ekibinin belirlenmesi ve Makam Onayı ile görevlendirilmelerine ilişkin iş ve işlemler Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünce yapılacaktır.

 

 

 

 

Taslak Tetkik Programı

 

Ziyaretten en az iki hafta önce kalite tetkiki yapılacak okul/kurumun öz değerlendirme rapor ve eylem planları Genel Müdürlük tarafından tetkik ekibine iletilir. Öz değerlendirme rapor ve eylem planları tetkik ekibince incelenir.

 

Ziyaretten bir gün önce tetkik edilecek okul/kurumun bulunduğu yere ulaşım sağlanır

 

Uygun bir saatte Baş Tetkikçi başkanlığında ekip toplanır.

Ekip, okul/kuruma ait öz değerlendirme rapor ve eylem planlarını gözden geçirir, taslak program üzerinde görüşülür ve görev dağılımı yapılır. Kılavuzda yer alan standartlar ve göstergeler üzerinde ekip birlikte çalışır. Tetkik süresince uyulması gereken usul ve esaslar baş tetkikçi tarafından hatırlatılır.

1.GÜN

09.00

Okul yönetimi, zümre başkanları, alan şefleri ve rehber öğretmenler ile tanışma ve açılış toplantısı

Tetkik programı paylaşılır.

Okul yönetimine kanıt dokümanların listesi verilir ve temini sağlanır.

Okul/kurumun sunmuş olduğu eğitim-öğretim hizmetinde edinilen kazanımların değeri ve kalitesine odaklanmış sorular eşliğinde toplantı sürdürülür.

 

Temel sorular;

 

Öğrencinin hem akademik hem de mesleki derslerdeki başarı düzeyi nedir?

Okul/kurumun sunmuş olduğu eğitim-öğretim hizmetinin bulunduğu çevreye/ülkeye katma değeri nedir?

Öğretim programları ve eğitim-öğretim etkinlikleri öğrencilerin, ailenin, sektörün ve toplumun ihtiyaçlarını karşılıyor mu?

Okul/kurumda sunulan öğretim ne kadar etkili?

Öğrencilere etkili bir rehberlik ve yönlendirme yapılmakta mıdır?

Okul nasıl yönetiliyor? Öğrenci başarısını artıracak yönetimsel tedbirler alınıyor mu? vb.

 

10.00

Kanıt dokümanların incelenmesi

Kanıt belgelerin öz değerlendirme raporu ile karşılaştırılması

Faaliyet planlarının gerçekleşme durumunun incelenmesi

Öğretmen, öğrenci, veli ve sektör temsilcileri ile yapılacak görüşme programının gözden geçirilmesi

(Ekip üyeleri her aşamada kendi notlarını alırlar.)

13.00

Alan ve zümrelerin ziyareti (atölye, laboratuvar, derslik)

Okul tesis ve eklentilerinin incelenmesi

 

17.00

Tetkik ekibi gün sonu değerlendirme toplantısı yapar. Gözlem, inceleme ve izlenimlerini paylaşırlar. 2. Günün planlaması yapılır

Birinci günün akşamı

Raporlama çalışması başlar.

2. Gün

09.00

Alan ve zümrelere ziyaretler

11.00

Öğrenci, veli ve sektör temsilcileri ile görüşme

13.00

Gerekli görülmesi durumunda ziyaretlere devam edilmesi

16.00

Ekip toplantısı, okul/kurumda saptanan sorunların tartışılması, okul/kurumun güçlü yanlarının saptanması, rapor yazma işlemine devam edilmesi

İkinci günün akşamı

Taslak raporun tamamlanması

 

 

 

1.4.2. Tetkikte Kullanılan Kanıt Dokümanlar

 

  • Stratejik Plan
  • Teşkilat Yapısı
  • Görev ve Sorumluluklar
  • Misyon Bildirisi
  • Vizyon Bildirisi
  • Kalite Politikası
  • Çalışma Planı
  • Güncellenmiş Çalışma Planı
  • Öz Değerlendirme Raporları ve Eylem Planları
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Politika ve Raporları
  • Personel Anketleri
  • Öğrenci Anketleri
  • Performans Yönetim Politikası
  • Performans Yönetim Kayıtları
  • Ölçme-Değerlendirme Sonuçları ve Analizi
  • Kalite Değerlendirme Planları
  • Kalite Değerlendirme Raporları
  • Veli Anketleri
  • Sektörle İşbirliğine Dair Kanıtlar
  • İstihdam Göstergeleri
  • Bütçe Planı
  • Personel Gelişim Politikası
  • Personel Eğitim Kayıtları
  • Personel Yönetim Politikası
  • İş tanımları
  • Organizasyon Şeması
  • Personel Oryantasyon Programı
  • Ödül Şeması
  • Personel Toplantı Kayıtları
  • Sektörle Yapılan İşbirliğine Dair Kayıtlar
  • Müfredat ve Eğitim Programlarının Değerlendirilmesine İlişkin Kayıtlar
  • Güncellenen Programlar ve Modüller
  • İşverenlerin İhtiyaçlarını Karşılayacak Yeni Programlar
  • Okula Devam, Sistemdeki Öğrenci Başarı Verileri
  • Öğrencilerin Gelişimleriyle İlgili Verilen Geri Bildirimlerin Kaydı
  • Rehberlik ve Referans Materyallerine Erişim
  • Açıkça Tanımlanmış Başarı Kriterleri
  • Ölçme-Değerlendirme Araçları ve Bu Araçların Amaca Uygun Olduğunu Gösteren Kanıtlar
  • Standartlarla Uyuşan Ölçme-Değerlendirme Görev ve Sorularına İlişkin Kanıtlar
  • Ölçme-Değerlendirme Sonuçlarına İtiraz Süreci
  • Ölçme-Değerlendirme Süreçlerinin Standartlaştırılmasına İlişkin Kanıtlar
  • Sosyal Kulüpler
  • Öğrenci Rehberlik Hizmetleri
  • Rehberlik Kayıtları
  • Yönetim Süreçlerine Öğrenci Katılımı
  • Ödül Şeması
  • Öğrenci Birliği
  • Devam/Devamsızlık Politikası ve Kayıtları
  • Satın Alma Politikası
  • Satın Alma Kayıtları
  • Envanter
  • Bütçe Planlaması
  • Tesis ve Ekipmanların Etkili Kullanımına İlişkin Planlar
  • Ekipman Bakım Planları
  • İşyeri (staj) Sürdürülebilirlik Kontrolleri
  • Staj/Beceri Eğitimi Sözleşmesi
  • Bilgi Yönetim Sistemi
  • İletişim Mekanizması
  • İletişim Kayıtları (kurum içi ve dışı)
  • Belge Kontrol Sistemi
  • Haberler
  • Kurumun Websitesi
  • Dilek Kutusu
  • Veli Toplantılarının Kayıtları
  • Ders Plan Kayıtları
  • Yayınlanan Ölçme-Değerlendirme Soruları ve Cevapları
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Politikaları
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurallarının Görünürlüğü
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Kayıtları
  • Kurum Dışı İş Sağlığı ve Güvenliği Raporları
  • Yangın Tatbikatı Kayıtları
  • Acil Durum (Afet) Yönetim Planları
  • Güvenlik Personeli
  • Güvenlik Sistemleri
  • Belgelendirilmiş Eşit Fırsatlar Politikası
  • Denetleme Mekanizması
  • Sistematik Değerlendirmeler
  • Görünürlük Materyalleri
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı

 

 

 

1.5. KALİTE TETKİKİ BULGULARININ ÖZETİ

 

 

1.5.1. Okul/Kurum Yönetimi Standart Alanına İlişkin Tetkik Bulguları Özeti

 

 

Örnek değerlendirme

 

Okul/kurumun stratejik planı;üst politika belgeleri ve okulun hedef  kitlesinin ihtiyaçlarına uygun olarak …………İl Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinasyonunda okulun stratejik plan hazırlama ekibi tarafından eğitim-öğretimin temel ve destek süreçlerini kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Planın, kurumsal yönetimin kapasitesinin artırılmasına yönelik hedef ve faaliyetleri için herhangi bir kaynak tahsisi belirtilmemiştir. Genel itibari ile asgari ihtiyaçları karşılayacak bir plan hazırlanmıştır.

 

Okul/kurum yönetiminin planlanmasında, kurul ve komisyonlar aracılığı ile personelin yönetime katılımı amaçlanmıştır. Kurul ve komisyonlarda çalışacak personelin seçimi ve görev dağılımı mevzuata uygun yapılmıştır. Kurul ve komisyon rapor ve tutanakları incelendiğinde çalışmaların hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. 

 

Okulda öz değerlendirme konusunda bilgilendirme yapıldığına dair kanıt dokümanlar incelenmiştir. Fakat öz değerlendirme uygulamasının henüz kurumsal kültür olarak yerleşmediği tespit edilmiştir. Öz değerlendirme, kurumsal değerlendirmeden ziyade personelin bireysel istek ve şikâyetlerini yansıttığı bir değerlendirme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca okulun öz değerlendirme faaliyetine sektör, öğrenci, veli vd. ilgili tarafların katılımında bir takım güçlükler yaşadığı tespit edilmiştir.

 

İşletme, öğrenci ve veli memnuniyet araştırmaları incelenmiştir.  Buradan elde edilen bulgular planlamaya orta düzeyde yansıtılmıştır. Bu planlama, ilgili tarafların mevcut durumdaki ve gelecekteki gereksinimini ve beklentilerini karşılamada vasat düzeydedir. 

 

e-okul sistemine öğrencilerin öğretim performansına ilişkin veri girişinin özenli ve dikkatli bir şekilde öğretmen ve idari personel tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Fakat öğrencilerin eğitsel performansına ilişkin etkili bir veri toplama mekanizması bulunmamaktadır. Sosyal kulüpler kapsamında sosyal ve kültürel etkinlikler yapılmakta olup bunun kazanım boyutu tespit edilememiş ve belgelendirilmemiştir.

 

1.5.2. İnsan Kaynakları Yönetimi Standart Alanına İlişkin Tetkik Bulguları Özeti

 

 

1.5.3 Eğitim-Öğretim Standart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

 1.5.4. Belgelendirme İçin Ölçme-Değerlendirme Standart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

1.5.5. Öğrenci Yönetimi Standart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

1.5.6. Tesisler ve EkipmanStandart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

1.5.7. Bilgi YönetimiStandart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

1.5.8. Sağlık ve GüvenlikStandart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

1.5.9. Eşit FırsatlarStandart Alanına İlişkin Tetkik Bulgularının Özeti

 

 

1.6. OKUL/KURUM ÖZ DEĞERLENDİRME KAPASİTESİ

 

 

1.6.1. Öz Değerlendirme Hazırlık Süreci

 

(Bu bölümde; öz değerlendirme süreci için Okul/Kurum Yönetimi, Alanlar ve Genel Bilgi Dersi Zümrelerince katılımcıların bilgilendirilmesi, toplantıya çağrılması, içinde bulunulan eğitim-öğretim yılına ilişkin genel verilerin toplanması vb. faaliyetlere ilişkin kanıt belgeler incelenecek. Buna göre hazırlık süreci değerlendirilecek)

 

1.6.2. Öz Değerlendirme Uygulama Süreci

 

(Öz değerlendirme rehberinde yer alan standart alanlara ait algısal kriterlerin veri/kanıt temelli rasyonel bir değerlendirmeye tabi tutulup tutulmadığı, kapsamlı bir analiz çalışması yapılıp yapılmadığı, veriler ile değerlendirmelerin uyumu hususları irdelenecektir. Bu süreçte tutanaklar ve kullanılan kanıt dosyalardaki veriler incelenecek. Ayrıca web sayfasında yer alan öz değerlendirme raporları kullanılacak.)

 

 

1.6.3. Öz Değerlendirme Sürecinde Planlanan Faaliyetlerin Amaca Uygunluğu ve Gerçekleşme Durumu

 

 

(Öz değerlendirme raporunda yer alan faaliyetlerin okulun mevcut ve potansiyel kaynaklarının sevk ve idaresine uygunluğu, faaliyetlerin öğrencilerin nitelikli eğitim almasına katkıları değerlendirilecektir. Örneğin; Öğrencilerin iş yeri tabanlı eğitime başlamadan önce işletmelerde ve okulda ilgili öğretmenlerin nezaretinde uyum programına dahil edilmesi, akademik başarısı düşük olan öğrenciler için zümrelerce zenginleştirilmiş öğretim tekniklerinin hazırlanması ve uygulanması vb.)

 


 

II. BÖLÜM

1        OKUL YÖNETİMİ STANDARDI TETKİK KONTROL LİSTESİ

 

  1. OKUL YÖNETİMİ

Okul/kurum, politika ve yönetim süreçleri sürekli olarak gözden geçirilerek etkili bir şekilde yönetilir. 

1.1.            Okul/kurumun stratejik planı kurumun tüm temel faaliyet alanlarını (eğitim, öğretim ve yönetim) kapsar.

Göstergeler

Evet

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.01.2019 - Güncelleme: 04.01.2019 11:07 - Görüntülenme: 296
  Beğen | 0  kişi beğendi