T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / VEZİRKÖPRÜ - Vezirköprü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINDA 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNUN 4/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREV YAPAN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN SAĞLIK MAZERETİNE BAĞLI İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRME DUYURUSU - 2020

¸

T.C.

     VEZİRKÖPRÜ KAYMAKAMLIĞI

       İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

 

 

Sayı: 14159391-903.02.01-E.1119474725.08.2020

Konu: Sözleşmeli Öğretmenlerin Sağlık

              Mazeretine Bağlı Yer Değiştirme

              Duyurusu - 2020                      

 

 

 

VEZİRKÖPRÜ...................................MÜDÜRLÜĞÜNE

                                               

 

Millî Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün Sözleşmeli Öğretmenlerin sağlık mazeretine bağlı iller arası yer değiştirme başvurularına ilişkin "Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarında 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B Maddesi Kapsamında Görev Yapan Sözleşmeli Öğretmenlerin Sağlık Mazeretine Bağlı İller Arası Yer Değiştirme Duyurusu-2020" ilişikte gönderilmiş olup, okul ve kurumlarınızdaki sözleşmeli öğretmenlere ivedilikle duyurulması gerekmektedir.

            Bilgilerinizi ve söz konusu duyuru doğrultusunda gereğinin yapılmasını rica ederim.

 

                                                                                                                          

                           Kasım SÜLÜ

Müdür a.

 Şube Müdürü

 

 

 

Ek: (3 sayfa)

 

Dağıtım: Tüm Okul ve Kurum Müdürlüklerine

 

 

 

 

 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINDA 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNUN 4/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREV YAPAN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN SAĞLIK MAZERETİNE BAĞLI İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRME DUYURUSU - 2020 

 

 

 

Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sağlık mazeretine bağlı iller arası yer değiştirme isteğine ilişkin başvuruları ve yer değiştirme işlemleri, Bakanlık Makamının 02/08/2018 tarihli ve 49969 sayılı Onayı çerçevesinde aşağıda yapılan açıklamalar doğrultusunda takvimde belirtilen süre içerisinde gerçekleştirilecektir. 

 

 

 

AÇIKLAMALAR 

 

 

1. Sağlık mazeretine bağlı yer değişikliği başvuruları; sözleşmeli öğretmenlerin kendisi, eşi, çocukları ile anne veya babasının sağlık mazeretine bağlı olarak gerçekleştirilecek; sözleşmeli öğretmenlerin sayılanlar dışındaki diğer aile bireylerinin sağlık mazeretine bağlı olarak yer değiştirme başvuruları kabul edilmeyecektir.  

 

2. Sözleşmeli öğretmenlerin birinci maddede sayılanlardan herhangi birisinin tedavi gerektiren bir rahatsızlığı olduğunu son 1 (bir) yıl ( Covid-19 salgını nedeniyle bu yer değiştirme dönemine münhasır olmak üzere sağlık kurulu raporlarında başvuru tarihi itibarıyla aranılan altı aylık süre bir yıla çıkarılmıştır.) içerisinde alacakları sağlık kurulu raporuyla ve bu hastalığın tedavisinin görev yaptıkları ildeki devlet ve üniversite hastanelerinde mümkün olmadığını yine görev yaptıkları ilin il sağlık müdürlüğünden alacakları yazı (güncel tarihli) ile belgelendirmeleri gerekmektedir. Ancak sağlık kurulu raporunda hastalığın tedavisinin devlet ve üniversite hastanelerinde mümkün olmadığına dair açıklamanın bulunması halinde başvuru sahiplerinden bu belge ayrıca istenmeyecektir. Sağlık kurulu raporundaki 1 (bir) yıllık sürenin hesabında başvuru tarihi esas alınacaktır. Hastalığın tedavisinin devlet ve üniversite hastanelerinde mümkün olmadığına dair il sağlık müdürlüğünden alınan belgedeki hastalığa ilişkin ifadeler, sağlık kurulu raporunda belirtilen hastalıkla ilgili olmalıdır. 

 

3. Sözleşmeli öğretmenler başvurularını, takvimde belirtilen süre içerisinde kişisel MEBBİS şifreleri ile sisteme giriş yaparak "Başvuru" modülü üzerinden Elektronik Başvuru Formu doldurmak suretiyle gerçekleştireceklerdir. 

 

4. Sözleşmeli öğretmenler, sağlık mazeretlerine ilişkin hastalığın tedavisini yaptıracakları ili Elektronik Başvuru Formu'nda belirteceklerdir. 

 

5. Başvurusunu yapan sözleşmeli öğretmenler ikinci maddede yapılan açıklamalara uygun sağlık kurulu raporu ve tedavinin devlet ve üniversite hastanelerinde mümkün olmadığına ilişkin il sağlık müdürlüğünden alacağı belgeler ile birlikte görev yaptığı okul/kurum müdürlüğüne başvurularını onaylatmak üzere başvuruda bulunacaktır. Sözleşmeli öğretmenin kendi sağlığı dışındaki mazeretlerine ilişkin başvurularda ayrıca vukuatlı nüfus kayıt örneği de istenecektir. 

 

 

6. Eğitim kurumu müdürlükleri, başvuru yapan sözleşmeli öğretmenlerin başvurularına ilişkin belgeleri taramak suretiyle sisteme yükleyecekler; uygun olan başvurular için onaylama işlemini yaparak elektronik başvuru formundan iki nüsha alacaklardır. Eğitim kurumu müdürlüğü ve başvuru sahibince imzalanan elektronik başvuru formunun bir nüshası başvuru sahibine verilecek, diğer nüsha eğitim kurumu müdürlüğünde saklanacaktır. Uygun olmayan başvurular sistem üzerinden gerekli açıklamalar yapılarak reddedilecektir. 

 

7. Eğitim kurumu müdürlüklerince onaylanan başvurular, sırasıyla ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince de incelenecek; takvimde belirtilen süre içerisinde uygun olan başvurular onaylanacak, uygun olmayan başvurular ise gerekçesi sistem üzerinde açıklanarak reddedilecektir. 

 

 

8. Başvurular, il millî eğitim müdürlüklerinde kurulacak komisyon marifetiyle incelenerek değerlendirilecektir. 

 

9. Başvurular; eğitim kurumu müdürlüğü, ilçe millî eğitim müdürlüğü ve il millî eğitim müdürlüğü tarafından sistem üzerinden onaylanmadığı sürece geçerlilik kazanmayacaktır. 

 

10. Elektronik Başvuru Formu dışında posta, e-posta, belgegeçer vb. yollarla yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır. 

 

11. Yer değiştirme sürecinde yapılan işlemlerle ilgili olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunan sözleşmeli öğretmenler ile gerekli kontrolleri yapmadan bu başvuruları onaylayan sorumlular hakkında yasal işlem yapılacaktır. 

 

12. Yer değiştirme işlemleri, Bakanlığımızca illerin sözleşmeli öğretmen pozisyon durumları, alanlar itibarıyla norm kadro durumu ve öğretmen ihtiyaçları dikkate alınarak hizmet süresi üstünlüğüne göre il millî eğitim müdürlükleri emrine yapılmak suretiyle gerçekleştirilecektir. Hizmet süresinin eşitliği halinde, göreve önce başlayan sözleşmeli öğretmenin başvurusu değerlendirmeye alınacaktır. 

 

13. Yer değiştirme işlemi gerçekleşen sözleşmeli öğretmenlere ait kararnameler, sistem üzerinden ilgili il millî eğitim müdürlüklerine gönderilecek; sözleşmeli öğretmenin görev yeri atandığı il millî eğitim müdürlüğünce belirlenecektir. 

 

 

TAKVİM 

 

İşlem Tarih Başvuru ve Onay İşlemleri Başlangıç : 24 Ağustos 2020 Bitiş : 28 Ağustos 2020 (Saat 17.00) Yer Değiştirme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi 03 Eylül 2020 Ayrılma ve Başlama   07 Eylül 2020 Tarihi İtibarıyla 

 

 

 

Personel Genel Müdürlüğü 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.08.2020 - Güncelleme: 25.08.2020 12:55 - Görüntülenme: 169
  Beğen | 0  kişi beğendi